عبارت جستجو:

تعداد نتایج: 328

مرتب سازی بر اساس: به صورت:

تغييرات شتابان سبک زندگي در جوامعي مثل ايران در چند دهه اخير امري است که اثبات آن، دلايل فراواني نمي‌طلبد. کافي است نگاهي به عکس‌هاي قديمي آلبوم خانوادگي يا فيلم‌هاي تلويزيوني يکي دو دهه قبل بياندازيم تا متوجه سرعت تغييرات شويم. بي شک ظهور فناوري‌هاي ارتباطي جديد نظير اينترنت و تلويزيون‌هاي ماهواره‌اي اگر نه عامل پيدايش، که قطعا عامل شتاب اين تغييرات بوده‌اند. پژوهش حاضر به منظور بررسي پيام‌هاي ارسالي به مخاطبان در قالب يکي از مجموعه‌هاي تلويزيوني پر مخاطب شبکه‌هاي ماهواره‌اي ...

این تحقیق در پی آن بود که با استفاده از نظرات صاحبنظران رسانه و مدیران و تهیه‌کنندگان تلویزیون، به ارزیابی سیاست‌های برون‌سپاری پروژه‌های برنامه‌سازی سیمای جمهوری اسلامی ایران بپردازد و از دیدگاه متخصصان و دست‌اندرکاران رسانه ملی نقاط قوت و ضعف این استراتژی را در مرحله عمل، بررسی نموده و به عنوان یک تحقیق کاربردی در این خصوص نکات قابل تاملی را در اختیار تصمیم‌گیران رسانه‌ای، جهت اقدامات و تصمیمات آتی قرار بدهد. در این پژوهش، با استفاده از روش کیفی با رویکرد پدیدار‌شناسانه و ...

این پژوهش در پی آن است تا با استفاده از نظر کارشناسان به بررسی نقش سیمای جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و ترویج یک الگوی شخصیتی بپردازد. در این پژوهش با استفاده از روش کیفی و تکنیک مصاحبه عمیق به جمع آوری اطلاعات لازم از کارشناسان و صاحب نظران پرداخته شده است. داده های اصلی تولید شده از مصاحبه ها در واقع پاسخ ها، نظرات و عقاید مصاحبه شونده ها ست و برای تحلیل از روش مقوله بندی و کد گذاری استفاده شده است. نتایج این پژوهش بیانگر این واقعیت است که سیمای جمهوری اسلامی ایران نتوانست ...

پژوهش حاضر با هدف بررسی کارکرد صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه اجتماعی ونیز ارائه الگوی مطلوب صورت گرفته است . روش تحقیق در این پژوهش پیمایشی بوده و جامعه آماری آن400 نفر از افراد بالای 15 سال ساکن مناطق 22گانه شهر تهران در سه ماهه زمستان 1389 هستند که با استفاده از جدول نمونه‌گیری Lin و در سطح 95% اطمینان تعیین و با روش نمونه‌گیری چندمرحله‌ای انتخاب شدند. در نهایت تعداد 398 پرسشنامه جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شدند. داده‌ها به وسیله پرسشنامه ‌و در قالب طیف لی ...

با وجود اینکه در بسیاری از تلویزیون های دنیا برنامه های " گفتگو محور " از شاخص ترین برنامه های شبکه ها به حساب می آیند و نقش انکار ناپذیری در حصول به اهداف اصلی رسانه یعنی " اطلاع رسانی ، آموزش و سرگرمی" بازی کرده اند، آیا در ایران هیچ وقت از قدرت تاثیر گذاری آنها استفاده شده است؟ همچنین آیا به گونه خاصی از این نوع برنامه ها که " گفتگو محور سیاسی " نامیده می شوند کم توجه نبوده ایم؟ این پژوهش سعی دارد ضمن شناخت این برنامه ها به آسیب شناسی نمونه هایی از آنها بپردازد و با بررسی ...

در این تحقیق ساختار اخبار شامل شکل و قالب ارائه خبر و محتوای آن می‌شود. بطور کلی قالب و شکل خبر شامل آن قسمت از خبر می‌شود که پیام از طریق چشم قابل مشاهده و فهم است و محتوای خبر به قسمتی از آن گفته می‌شود که از طریق شنیدن ادراک می‌شوند. سوال اساسی و بسیار مهم تحقیق بررسی ساختار اخبار مراکز استانی است. هدف تحقیق آگاهی از وجوه تفاوت و تشابه خبرهای بخش خبری 45/20 دو مرکز خراسان رضوی و اصفهان در طول سه ماه سوم 1387 (مهر،آبان و آذر) از لحاظ میزان وابستگی خبری، ساختار موضوعی مطالب ...

خبرگزاری های فرانس پرس و رویترز، قدیمی ترین، بانفوذترین و مهمترین خبرگزاری های جهان هستند. این دو خبرگزاری، رسانه های سرتاسر جهان را تغذیه خبری می کنند و به آنها جهت می دهند. رسانه های غرب از جمله این دو خبرگزاری با استفاده از سلطه خبری خود، سعی دارند چهره ای منفی و ناپسند از کشورهای جهان سوم به ویژه کشورهای اسلامی ارائه دهند، چه رسد به اینکه جمهوری اسلامی ایران رویارویی با استکبار جهانی و یاری رساندن به مستضعفان و مسلمانان جهان را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است. این رسا ...

جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی به ویژه نیروهایی که در امر تولید نقش مستقیم دارند، نه تنها در سازمان صدا و سیما بلکه در حوزه معاونت صدا با ناهمگونی‌های بسیار زیادی مواجه است و در خصوص جذب نیروهای رسمی سازمان نیز تاکنون هدف‌گذاری مناسبی صورت نگرفته است. تحقیق پیش‌رو، با به چالش کشیدن این موضوع، نخبه‌ترین و پرسابقه‌ترین افراد حوزه‌ی معاونت صدا را طرف توجه قرار داده است. از این رو با استفاده از روشی کیفی و هدفمند، وضعیت جذب نیروی انسانی برنامه‌ساز یا در واقع تهیه‌کننده را با ک ...

در این تحقیق، متون خبری دو سایت خبری بی بی سی و ایرنا در مورد مسائل هسته ای ایران(با تاکید بر مسئله ساخت تاسیسات هسته ای قم، فردو) مورد بررسی قرار گرفته است و ضمن مقایسه گفتمان خبری این دو سایت، انگاره های ساخته شده وشیوه های روانی استفاده شده توسط این رسانه ها مشخص شده است. برای دستیابی به این اهداف، از رهیافت تحلیل گفتمانی تئون ای. ون‌دایک در قالب فرم ویژه‌ای برای ثبت و استخراج اطلاعات از متون انتخاب شده، استفاده گردیده است که این فرم شامل 9 کارویژه می باشد. جامعه آماری تح ...